Трасе А

Разстояние: 17.3 км
Д+: 490м
Трудност: средна
Вода: на старт/финала, при махала Кръстовци
GPX файл: Трасе А.

Описание: Стартира се от центъра на квартал Видима посока махала Габровица по асфалтово шосе. След около 1км се отбива в дясно по черен път нагоре. Следва 4 км качване по черен път без много сянка(август месец има изобилие от къпини). 30 метра след ловно чакало (от ляво на пътя) има рязък завой в дясно (надолу) по трудно различим, който след 50 метра става стръмен черен път слизащ в дерето на Мала река. Следва около 2.5 км изкачване до най-високата точка на трасето. Продължително спускане(около 3км) по приятен горски път, през махала Пастуханите(вода) ни отвежда до рязък десен завой (преди къща с запазен покрив от тикли). Следват около 2 км спускане до главния път и връщане до центъра на Видима в дясно по него.

Трасе B

Вид: различна начална и крайна точка
Разстояние: 9.7 км
Д+: 360м
Трудност: средна
Вода: на старта, в двора на параклиса и на финала
GPX файл: Трасе B.

Описание: Стартира се от центъра на квартал Видима посока Маришница – покрай паметника дъга в ляво. След около 1км с обратен завой на пътя се хваща „велоалеята“ свързваща Видима с Маришница. След не много дълго изкачване следва бързо спускане (повишено внимание) към асфалтовото шосе. Продължава се за кратко в дясно, след което се хваща хубав черен път нагоре до параклиса (вода). На 20 метра след параклиса има остър завой в дясно и сравнително стръмно изкачване до местността „Зелената ливада“. След беседката маршута продължава в ляво със спускане по зелен път, който преминава в стръмен горски път на места изровен(повишено внимание!). След по-малко от 2км(от беседката) се излиза в квартал Острец.

Трасе C

Вид: кръгов
Разстояние: 7.4км, трасето съвпада с детското трасе на състезанието
Д+: 190м
Трудност: ниска с два кратки отчастъка на средна трудност
Вода: на старта/финала и по трасето до беседка
GPX файл: Трасе C

Началото е в центъра на кв. Острец от читалището(вода). Тръгва се посока Габрово и веднага след моста се завива на ляво, след 100метра изкачване имате остър завой на дясно, пътят продължава направо докато не стигнете пътя за Севлиево (повишено внимание), трасето продължава в ляво около километър по шосето. Следва десен завой по черен път, който минава покрай ловна хижа и спускане към пътя за Габрово (повишено внимание), завой в ляво и веднага в дясно, скоро се навлиза в букова гора. След 3-4 кратки изкачвания и спускания се достига до най-високата точка на маршрута, спускане през поляната и достигате чешма с беседка. Маршрутът продълажва покрай старинни къщи и след ново спускане достигате хотел Марагидик, там след завой на дясно следва около километър спускане до центъра на Острец.

Постоянната маркировка е поставена с финансовото съдействие на: